zaterdag 17 maart 2007

Op Safari in Rotterdam





Ik had het geluk om voor het werk naar een debatbijeenkomst te mogen in Blijdorp, welbekend als de dierentuin in Rotterdam. Locatie was een zaal in het nieuwe Oceanium. Gezien het mooie weer heb ik een trein eerder genomen (uiteraard tijdens lunchtijd) om wat langzamer door het park heen te kunnen lopen - met camera in de hand. Dan valt het op hoe anders zo'n dierentuin is als je er niet komt op een zomerse zon- of vakantiedag. Heerlijk rustig, hooguit enkele senioren en - dat viel me op - een leger professionele amateur- of beroepsfotografen. Met mijn leuke compactcameraatje stond ik midden tussen het zware artillerie aan fotografiekanonnen. Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig hoe het welwillege kanonnenvoer - de fauna poseerde braaf - op de verschillende gevoelige platen zijn vastgelegd. En oja, de debatbijeenkomst was wel aardig...

Geen opmerkingen: