zondag 24 juni 2007

Bloemencorso Haarlem



Het bloemencorso van de Bollenstreek is een begrip in binnen- en buitenland....vooral in het buitenland. De helft van de toeschouwers langs de kant van de weg waren dan ook van buiten onze landsgrenzen afkomstig. Zelf heb ik met het festijn nooit veel gehad; als klein jongetje heb ik wel eens eerder langs de kant gestaan, maar het heeft bij mij altijd een 'geitenwollensokkenimago' gehad.

Marise wilde er dit jaar graag eens kijken en ook ik was wel benieuwd wat dit stukje lokale cultuur inhoudt, zodat we besloten in Haarlem aan te sluiten bij de dikke rijen Japanners, Duitsers en weet-ik-waar-ze-vandaan-komen. De praalwagens waren bewonderenswaardig waarbij ik me vooral afvroeg hoe groot je florafilie moet zijn om dergelijke meesterstukjes elk jaar weer te bouwen - ik zou er niet aan moeten denken. Maar goed, veel respect voor de mensen die het wel op kunnen brengen, en elk jaar met deze prachtige wagens voor vermaak zorgen voor een miljoen bewoners en toeristen. Deze traditie is bij mij echter nog niet helemaal van haar geitenwollensokkenimago af...

1 opmerking:

Anoniem zei

? geitenwollensokken? wat hebben die er nou weer mee te maken?