zondag 10 juni 2007

De Wondere Wereld van het Insect



Deze beestjes lopen rond in mijn achtertuin, respectievelijk onder de tegels, tussen de tegels en op de tegels. Ik verbaas me regelmatig over de enorme biodiversiteit in mijn tuin die door het tuin-wanbeleid van de vorige bewoner heeft kunnen ontstaan. Helaas is vooral een rijke verzameling aan insecten het resultaat (en dan vooral vele soorten spinnen). In combinatie met de wetenschap dat de muren van mijn woning poreuzer zijn dan een keukenspons, ben ik toch altijd bang dat een groot deel van deze ongenode fauna zich ook ín mijn huisje vestigt.
Overigens lopen er ook (hier niet op de foto) grote, blauwpaars-fluoriserende pisse(n)bedden tussen, bijzonder onsmakelijk naar mijn mening. Ik ben er dan ook bijna van overtuigd dat deze mutanten het gevolg moeten zijn van in een illegaal begraven lading kernafval. Ik zou als gemeente in ieder geval even een geigerteller meenemen voordat je hier een nieuwe woonwijk gaat bouwen...

Geen opmerkingen: